Forum Unforgiven - bractwo sith. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Holokron Szkoleniowy : Zapiski Sithów

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Unforgiven - bractwo sith. Strona Główna -> Sala Holokronów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Farmer
Grand Master



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:15, 01 Maj 2012 Temat postu: Holokron Szkoleniowy : Zapiski Sithów

Alchemia Sith - nauka wywodząca się jeszcze od starożytnej rasy Sith. Polega ona na manipulacji konkretnymi właściwościami i cechami określonego przedmiotu lub istoty żywej. Alchemik potrafi kontrolować transmutacyjne właściwości Mocy. Dzięki tym zdolnościom może on nawet w pewnym stopniu zmieniać wygłąd danego przedmiotu lub osoby, jest w stanie nadać zwykłym przedmiotom nadnaturalne właściwości. Sithowie korzystają z alchemii do przeróżnych celów. Dzięki niej tworzą amulety i różne artefakty. Sithowie często używali alchemii do przekształcania zwierząt, a także rozumnych istot w pozbawione własnej woli stwory, wykorzystywane najczęściej jako strażników. Ostatecznie alchemia pozwala na tworzenie życia.
-------------------------------------------------------------------------------------

Artefakty Sithów - artefakt to rzadki lub unikatowy przedmiot posiadający specjalne właściwości. Artefaktami Sithów najczęściej są talizmany, holokrony, miecze, zbroje. Sithowie tworzą swę artefakty poprzez nasycenie ich Mocą za pomocą magii, a także obdarzają je różnymi nadnaturalnymi własciwościami korzystając do tego ze sztuki alchemii. Talizmany Sithów mogą posiadać właściwści pochłaniania uwolnionej przez inną osobę energii Mocy, mogą ochraniać użytkownika przed wykryciem przez wrażliwych na Moc, mogą wzmagać procesy regeneracyjne użytkownika, a nawet przeciągać na ciemną stronę.
-------------------------------------------------------------------------------------

Cortosis - minerał, który jako jeden z niewielu rzeczy we wszechświecie jest w stanie oprzeć się uderzeniom miecza świetlnego na pewien czas go dezaktywując. Niektórzy wojwnicy tacy jak nie istniejący już Shadowtrooperzy Dessana czy Jensaarai, używają zbroi ze stopu z domieszką cortosis. Powstało też wiele broni białej z tego stopu jednak ich wartość sprawia, że są mało popularne. Inne materiały zdolne wytrzymać uderzenia miecza świetlnego: żelazo mandaloriańskie, niektóre specjalne stopy metali stosowane do konstrukcji okrętów kosmicznych, niektóre typy broni białej wzmacnianej metodami alchemicznymi z użyciem Mocy, niektóre typy osłon energetycznych.
-------------------------------------------------------------------------------------

Darth - różne źródła podają różne teorie odnośnie pochodzenia tytułu Darth. Jedni twierdzą, że słowo pochodzi od starożytnych Sithów. Inni, że słowo pochodzi od złożenia sylab z poszczególnych słów zdania "dark lord of the sith" lecz nie ma na to dowodów ani żadnych innych podstaw by traktować to poważnie. Tytuł Darth pochodzi najprawdopodobniej z języka dawno wymarłej rasy, rdzennie wrażliwych na Moc Rakatan. Pierwotnie to słowo brzmiało "daritha" co znaczy władca. Możliwe też, że tytuł Darth wywodzi się ze złożenia dwóch innych słów z tego języka "darr tah" znaczy to - zwyciężyć śmierć.
-------------------------------------------------------------------------------------

Doktryna - pojęcie "doktryna" pochodzi od łacińskiego słowa "doctrina", nauczanie, wiedza. Pierwotnie oznaczała ona naukę lub ogół wiedzy z danej dyscypliny. Dopiero z czasem terminem tym zaczęto określać rozmaite teorie, idee i założenia powiązane ze sobą w jakiś sposób, które razem tworzyły fundament określonej koncepcji naukowej, filozoficznej, gospodarczej czy też politycznej.
Współcześnie doktryną określamy zbiór ogólnie uporządkowanych założeń, twierdzeń, poglądów i przekonań na temat określonej dziedziny wiedzy. W doktrynach znajdujemy różne twierdzenia nawiązujące do dorobku nauki, oraz wnioski wynikające z przyjmowanych założeń światopoglądowych, etycznych, czy moralnych. Dotyczą one przede wszystkim tego co i jak być powinno, czyli określają główne kierunki i cele do jakich należy dążyć oraz mówią jak należy postępować, aby te cele osiągnąć.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dolina Jedi - miejsce powstałe na planecie Ruusan, w czasie czwartej wielkiej schizmy w wyniku efektu ubocznego, wybuchu bomby myślowej. Rada zakonu Jedi wybudowała w tym miejscu małzoleum otoczone licznymi posągami poległych wojowników. Wyjątkowość tego miejsca bierze się stąd, iż Dolina Jedi ma właściwości obdarzania lub odbierania istotom ich wrażliwości na Moc.
-------------------------------------------------------------------------------------

Dolina Mrocznych Lordów - jest to miejsce na planecie Korriban, w którym występuje skupisko grobowców wielkich sithów żyjących w czasach przed wielką wojną nadprzestrzenną. W tym miejscu można spotkać wiele zjaw dawnych lordów, których szczątki spoczywają w przepełnionych bogactwami i pułapkami grobowcach. W Dolinie Mrocznych Lordów są między innymi grobowce takich znakomitości jak Marka Ragnos, Ludo Kressh, Naga Sadow i Ajunta Pall.
-------------------------------------------------------------------------------------

Holokron - przedmiot w ksztaucie bryły foremnej, najczęściej czterościanu lub sześcianu, uważany za artefakt. Bardzo zaawansowane technologicznie urządzenie służące do przechowywania różnego rodzaju zapisków i danych. Urządzenia te składają się z kryształu mocy oraz matrycy z danymi. Bardzo czesto twórcy holokronów zabezpieczają zawartą w nich wiedzę. Holokron można otwożyć tylko za pomocą Mocy, ale to nie zawsze gwarantuje zdobycie zawartej w nim wiedzy. Twórcy często umieszczają w nich strażnika. Strażnik jest komputerowo stworzoną kopią osobowości twórcy i ma pełną swobodę w podejmowaniu decyzji co do tego komu wiedzę udostępnić. Jedi używają holokronów głównie do celów szkoleniowych, a także do ukrywania w nich swoich największych tajemnic. Sithom służą także jako schowki na wiedzę, ale oni często wzbogacają ich właściwości alchemią i magią. Ich holokrony często są urządzeniami magazynującymi energię jaką skupia Moc, potrafią przeciągnąć na ciemną stronę każdego kto je otworzy, mogą być przedmiotem do którego został przywiązany duch.
-------------------------------------------------------------------------------------

Jensaarai - zakon wrażliwych na Moc wojowników z planety Suarbi 7/5. Ich doktryna Mocy bazuje na wiedzy Sithów, a wewnętrzny kodeks jest podobny do zakonu Jedi. Jensaarai biorą swój początek przed Wojną Klonów, po tym jak zakon Jedi odnalazł starożytne pisma i artefakty Sithów. Część rycerzy jedi pod wpływem wiedzy jaką zyskali dzięki znalezisku przeszła na ciemną stronę i wypowiedziała otwarty konflikt zakonowi Jedi. Jednak gdy przywódca buntowników zginął zmuszeni byli oni się wycofać. Osiedlili się oni na Suarbi 7/5 i tam stworzyli własną doktrynę Mocy. Tam też powstała ich nazwa "Jensaarai" co w języku pradawnycch sithów znaczy "strażnik prawdy". Po upadku imperium Jensaarai chcieli zemścić się na zakonie Jedi, ale ostatecznie przegrali z mistrzem Skywalkerem, który przekonał ich do zaprzestania walki i tym samym pogodził oba zakony.
-------------------------------------------------------------------------------------

Magia Sith - tak jak i alchemia wywodzi się ona od starożytnych Sithów. Polega na wzmacnianiu za pomocą zaklęć swoich zdolności kontrolowania Mocy. Wiele z tej wiedzy zostało bez powrotnie utracone w wyniku wojen. Część jednak zdołała przetrwać do naszych czasów. Magia Sith jest niezwykle trudna do opanowania i często jedno życie maga było poświęcone dopracowywaniu jednej zdolności. Magia wzmacnia zdolność kontroli umysłów sprawiając, że nie tylko słabe umysły są podatne. Pozwala uwięzić ducha, wrócić ze świata umarłych, wyssać energię życiową planety, a nawet spowodować powstanie supernowej.
-------------------------------------------------------------------------------------

Miecz świetlny - tradycyjna broń większości wojowników wrażliwych na Moc. Wyróżnia się dwa rodzaje miecza: tradycyjny i miecz o dwustronnym ostrzu zwany staffem. W zakonie Jedi zbudowanie własnego miecza jest wymagane do przyjęcia na padawana. Miecz świetlny przecina większość spotykanych materiałów. Składa się z rękojeści, kryształu zasilającego ogniwo i emitera. Miecz świetlny jest zasilany energią jaką skupia Moc. W procesie obróbki kryształu, twórca miecza oddaje się medytacji podczas, której kryształ zostaje nasycony jego własną energią. W przypadku Sithów dodatkowo ten proces jest wspomagany alchemią i magią. To zasilanie zapewnia mieczowi długowieczne działanie. Rękojeść wykonana wedle gustu konstruktora. Znajduje się na niej zaczep i włącznik miecza, choć nie zawsze gdysz niektóre miecze są odpalane za pomocą Mocy. Kryształ jest początkiem ogniwa, skupia energię, odpwiada za kolor i długość klingi. Emiter jest częścią końcową ogniwa. Znajduje się w nim soczewka, która odpowiada za ostateczne skupienie klingi. Często spotyka się miecze z dodatkowymi kryształami, które dają możliwość regulacji siły promienia, długości, a nawet koloru.
-------------------------------------------------------------------------------------

Rasa Sith - wywodzi się z planety Koriban. Z wyglądu podobni byli do ludzi lecz ich skóra przybierała w odcień czerwieni, a na ich głowach były charakterystyczne rogi. Ich gatunek jak i społeczeństwo były podzielone na trzy odmiany tzw. kasty: niewolnicy, wojownicy i magowie. Każda kasta różniła się od siebie wyglądem, a także uwarunkowaniami fizycznymi i psychicznymi. Społeczność rządziła się prostymi zasadami. Silniejsi, mądrzejsi, lepsi, byli panami, reszta musiała im służyć. Nie byli rdzennie wrażliwi na Moc, lecz kasta magów potrafiła ja kontrolować za pomocą magii i alchemii. Magowie rządzili państwem Sith, wojownicy tworzyli ich armię, a niewolnicy utrzymywali gospodarkę. Zanim stworzyli swoje imperium, znajdowali się pod panowaniem Rakatan i ich bezkresnego imperium. Po upadku Rakatan nastąpił rozkwit państwa Sith pod panowaniem króla Adasa. Wielkim krokiem dla Sith było pojawienie się Wygnańców, którzy byli wrażliwi na Moc. Zostali oni ogłoszeni wybrańcami i przyjęli tytuły Lordów Sith. Rasa rdzennych Sithów mogła łączyć się z innymi humanoidami i mieć z nimi płodne potomstwo. Podczas rozkwitu imperium Sith, rasa Sith wymieszała się z wygnańcami (Lordami Sith), którzy byli w większości ludzmi. Z czasem rdzenni Sithowie całkowicie zaniknęli, a ich miejsce zajęli w większości wrażliwi na Moc wojownicy.
-------------------------------------------------------------------------------------

Sith'ari - wybraniec Mocy. Osoba z przepowiedni Sithów, która ma przez ich zniszczenie i odbudowanie, doprowadzić do zwycięstwa i ostatecznej potęgi. Tytuł sith'ari bierze się od nazwy urzędującego w pierwszym państwie Sithów króla. Pierwszym znanym sith'ari był Adas. Kolejnymi sith'ari zostali ogłoszeni wygnani, którzy wylądowali na Ziost. Z biegiem lat tytuł sith'ari został przypisany do wybrańca z przepowiedni sithów, samo słowo przestało się kojarzyć z władcą, a zaczęło z kimś niezwykle potężnym w Mocy, kto osiągnął doskonałość. Sith'ari uosabia wszystkie ideały i ambicje Sithów.

By Lord War


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farmer dnia Wto 14:18, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Unforgiven - bractwo sith. Strona Główna -> Sala Holokronów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin